biti relevantan

Digitalna transformacija: Biti relevantan znači udovoljiti potrošaču

Studenti master akademskog programa Digitalna transformacija su u sredu, 14. novembra, imali priliku da slušaju gostujuće predavanje Marijane Agić Molnar, Adriatic Region direktorku i jednu od osnivača startapa Data Do. Ona je studentima govorila o važnosti razumevanja ponašanja ljudi, odnosno potrošača, na osnovu svog dvadesetdvogodišnjeg iskustva u oblasti marketinga, upravljanja podacima i istraživačkog rada.

Šta kupuju potrošači?

“Posao svakog marketara je da otkrije potrebu koja se krije iza svakog proizvoda; da prodaje benefite, a ne proizvode” jeste jedna od prvih rečenica koje je Marijana Molnar izdvojila. Spoznaja potreba potrošača dolazi sa kontinuiranim istraživanjem koje nam omogućava otkrivanje suštine proizvoda. Ta suština zapravo predstavlja rešenje problema, odnosno korist za potrošača.

Kako otkriti potrebe potrošača?

Načini prikupljanja, obrade i uopšte korišćenja informacija za koje je zaslužna IV industrijska revolucija, omogućavaju prilagođavanje usluge individui, odnosno konkretnom korisniku što podrazumeva tržišnu prednost. Danas smo, kao nikada ranije, okruženi obiljem podataka – istovremeno to može predstavljati olakšavajuću, ali i otežavajuću okolnost – zbog toga je neophodno razumeti i postati deo procesa digitalne transformacije.

Važnost poznavanja potrošača i personalizovanja ponude prepoznaju i predviđanja prema kojima će najviše profitirati kompanije sa pristupom podacima o potrošačkim željama i osećanjima i koje upravo na tome budu izgradile inteligentne aplikacije. “Relevantnost donosi zaradu, a biti relevantan znači udovoljiti potrošaču”, bio je jedan od zaključaka Marijane Agić Molnar.

Comments are closed.