Digitalna transformacija: Liderske pozicije u nastajanju

Digitalna transformacija: Liderske pozicije u nastajanju

Prema Gartner istraživanju, digitalno poslovanje spada u deset ciljeva budućnosti, a jedno od zaključaka tiče se inovacione tehnologije koja nastaje tolikom brzinom da većina organizacija ne može da je isprati; tačnije, za vreme implementiranja jedne, pristižu čak dve tehnološke inovacije zbog čega digitalna transformacija postaje potreba na svakodnevnom i strateškom nivou.
Promena se uveliko ogleda u nastajućim profesijama, ali i odnosima između njih. Istovremeno je neophodno negovati i unapređivati liderske veštine, koje između ostalog podrazumevaju pravovremeno donošenje ispravnih odluka, ali i održavanje timskog poslovanja s obzirom na to da se nove biznis pozicije međusobno prepliću, zahtevajući neprestanu korelaciju.
Navedene profesije nose u nazivu reč “Chief”, što ukazuje na neophodnost liderskih sposobnosti – sve one su na određen način šefovi u svojim oblastima. U odnosu na oblik poslovanja zavisi i koje će od ovih pozicija biti sastavni deo biznisa; nekima će biti potrebno dve ili više, a nekima sve navedene liderske pozicije:

CIO – Chief Information Officer; zadužen je za rešavanje problema koji se tiču postojećih tehnologija, istovremeno se brinući o novim i neophodnim tehnolologijama i IT proizvodima, njihovoj adekvatnoj primeni i prilagođavanju konkretnim biznis modelima.

CTO – Chief Technology Officer; slično CIO, identifikuje i vodi računa o primeni novih tehnologija, ali sa fokusom na eksterne odnose – da lanac poslovanja ostane tehnološki maksimalno kvalitetan kada dosegne klijente i kupce.

CMO – Chief Marketing Officer; može se definisati kao izvor i sakupljač informacija jer se njegov raspon poslovanja tiče kako prodaje, tako i razvoja proizvoda, marketinga i usluživanja kupaca, odnosno klijenata. S obzirom na to da je marketinški usmeren, usko sarađuje sa ostatkom navedenih pozicija jer najpre mora biti upoznat sa novim tehnologijama i načinom njihovog korišćenja – u odnosu na njih, marketing sektor osmišljava strategije i koristi najsavremenije tehnologije u promociji proizvoda i brenda određenog poslovanja.

CDO – Chief Digital Officer; nadgleda podatke i tehnološka sredstva iz marketinškog i strateškog ugla. Vodi računa o poslovanju i njegovom okruženju tako što predviđa potencijalne prepreke i poteškoće, uz neprestano osmišljavanje načina unapređivanja postojećeg poslovanja i primene inovacija. Njegova uloga je posebno zahtevna zbog izazova koji su sastavni deo digitalnog sveta. Iz tog razloga, on mora imati izuzetne liderske veštine, upoznatost sa tržištem i industrijom čiji je deo i sposobnost donošenja dobre procene kako bi i na intuitivnom nivou odlučivao o izmenama, promenama ili inoviranju poslovanja.

CDO – Chief Data Officer; zadužen je za sakupljanje, analiziranje i tumačenje podataka na osnovu kojih osmišljava njihovu upotrebu. Ispravno korišćenje podataka utiče na funkcionisanje i poboljšanje biznis strategije od čega direktno zavisi efektivnost i efikasnost celokupnog poslovanja.

Do sada je samo 3 % svetske populacije prihvatilo činjenicu da uveliko živimo u digitalnom svetu, a da velike promene tek slede. Navedeni postotak može predstavljati prednost za mnoge ukoliko ubzo postanu deo digitalnog sveta. Jedini način predstavlja obrazovanje u oblasti digitalne transformacije koje podrazumeva aktivno usvajanje novih, i prilagođavanje stečenih znanja.

Nazad

Slične vesti

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluku o visini školarine školarine za akademsku 2024/25. godinu koju je doneo Savet FEFA ...
Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na Metropolitan univerzitetu - FEFA fakultetu ...
FEFA fakultet lansi­ra podcast

FEFA fakultet lansi­ra podcast "Odraz"

Od danas ćemo na Jutjub kanalu FEFA fakulteta moći da ispratimo kvalitetan sadržaj u ...