Martovske radionice, FEFA

Martovske radionice: Poslovni izazov

Poslednju martovsku radionicu pod nazivom Poslovni izazov iz oblasti ekonomije, održao je dr Aleksandar Vučković u petak 29. marta u prostorijama FEFA fakulteta.

Na samom početku prof. Vučković je istakao kako upravljanje promenama predstavlja bitnu stavku za opstanak u poslu, kao i to da se promenama ne treba opirati već da u njima treba prepoznati šansu. “…Da biste napredovali, pa čak i sačuvali svoju poziciju na tržištu, morate neprestano da se menjate jer se sve oko vas menja – konkurencija, kupci, tehnologija...”, rekao je on i objasnio kako inovacije od pre nekoliko godina već danas postaju standard u poslovanju upravo zbog intenziteta promena. Takođe, posebno je istakao značaj korporativnog preduzetništva kao načina da se realizuju nove inicijative i inovativni projekti u već postojećim organizacijama.

Samopouzdanje, ideja, inicijativa, kreativnost, liderske sposobnosti, snalažljivost – bili su neki od odgovora srednjoškolaca na pitanje šta je najbitnije da jedan preduzetnik ima. Složivši se sa učenicima, Vučković je dodao i to da je preduzetništvo pitanje karaktera jer biti preduzetnik znači biti spreman za korak u nepoznato i istovremenu istrajnost bez obzira na prepreke.

Svako uspešno preduzeće iza sebe ima dobar poslovni plan

Aleksandar je učenicima predstavio elemente poslovnog plana i objasnio da preduzetnik uz pomoć njega sagledava sve dobre i loše strane svoje ideje, kao i sve potencijalne mogućnosti i rizike. On je takođe ukazao na činjenicu da dobar biznis plan treba ne samo preduzetnicima, već svima koji žele da sprovedu neku značajnu promenu u svojoj organizaciji. Shodno tome, učenici su se upoznali sa SMART metodologijom koja se primenjuje prilikom definisanja ciljeva – kako ličnih, tako i poslovnih, i koja ukazuje na to da svaki cilj mora da bude specifičan, merljiv, dostižan, relevantan i vremenski ograničen kako bi bio uspešno ostvaren.

Nakon teorijskog dela učenici su, podeljeni u timove, dobili konkretan poslovni izazov i priliku da stečeno znanje primene u pratičnom delu radionice. Zadatak je bio da naprave poslovni plan sa akcentom na specifičnosti svog proizvoda, ciljeve poslovanja, analizu poslovnog okruženja, ciljne grupe kupaca, plana proizvodnje, plana ljudskih resursa, marketing plana i primene digitalnih tehnologija u poslovanju. “Pokazali ste veliko razumevanje, sposobnost kreativnog rešavanja problema i kritičkog razmišljanja. Zato vas ohrabrujem da razmišljate u pravcu preduzetništva jer svi ovi elementi ukazuju na vaš veliki preduzetnički potencijal”, zaključio je dr Aleksandar Vučković.

Comments are closed.