Milutin Petrović: Svaka novotarija ima korene u prošlosti

Milutin Petrović: Svaka novotarija ima korene u prošlosti

Milutin Petrović je profesionalni pozorišni i televizijski reditelj sa karijerom od preko trideset godina. Za svoje filmove dobio je brojne međunarodne i domaće nagrade među kojima su i Rainer Werner Fassbinder Prize International Filmfestival Mannheim-Heidelberg i Grand pri Festivala autorskog filma Beograd 2000. Uz profesionalnu, otpočeo je i svoju akademsku karijeru 2001. godine, a na FEFA fakultetu je redovni profesor na akademskom studijskom programu Kreativna produkcija.

Osim režijom i pedagogijom, Milutin se profesionalno bavi i pisanjem scenarija, produkcijom, montažom i muzikom. Napisao je knjigu 52 idealna filmska vikenda i drugi tekstovi o filmu.

„Promene koje upravo živimo su možda najsilovitije u istoriji čovečanstva“

 

“Kreativna produkcija, sinonim je za umetnost, zanat, veštinu, tehniku, tehnologiju i nauku”. Kako spojiti sve navedeno?

Milutin Petrović: Već duže vreme su svi ti elementi spojeni u stvarnom svetu. Problem obrazovnog sistema i većine umetničkih akademija je to što nisu reagovale na očigledne promene. Te promene koje upravo živimo su možda najsilovitije u istoriji čovečanstva, a umetničke škole i dalje imaju kao obaveznu literaturu knjižice sovjetskih teoretičara filma i 1956. godine. Kreativna produkcija na FEFA je u najmanju ruku pokušaj da se isprati nešto što je neminovno.

Šta najpre moramo da znamo ako želimo da se upustimo u bavljenje novim medijima?

Milutin Petrović: Da svaka novotarija ima korene u prošlosti… Mladi ljudi su prirodno otvoreni prema novim stvarima, vole ih, raduju se svetu oko sebe, ali se i menjaju i rastu sa njim. Sa druge strane, stariji su tu da im prenesu iskustva prošlosti, sva ta pravila zanata i iskustva koja se crpe iz istorije umetnosti.

Rečeno je da je ovaj studijski program namenjen onima koji žele da razvijaju kreativnost. Na koji način podstičete tu crtu kod svojih studenata?

Milutin Petrović: Kreativnost je pojam koji se često koristi u poslednje vreme, a ustvari zamenjuje ili pokušava da objedini stare reči koje su se možda malo umorile… Reči kao što su umetnost, stvaralaštvo, veština, mašta, talenat… Naš program obučava zainteresovane mlade ljude da postanu kompletni filmmejkeri budućnosti, da postanu umetnici koji mogu da rade svaki od poslova koji podrazumeva tradicionalnu filmsku produkciju, ali takođe i da su spremni za sve nepoznanice koje nam donosi vreme novih tehnologija.

„Kreativnost je pojam koji se često koristi u poslednje vreme, a ustvari zamenjuje ili pokušava da objedini stare reči koje su se možda malo umorile…“

 

Da li je za to potrebna neka vrsta predznanja?

Milutin Petrović: Treba samo osetiti da si zaražen tim specijalnim virusom koji je mutirao od kada je izmišljen film, mada je i ranije obitavao u operskim kućama i pozorištima. Kada osetiš da imaš neku vezu sa raskošnim 3D kompjuterskim igrama, stripovima, serijama, muzičkim spotovima, spektakularnim koncertima, malim umetničkim filmovima, blokbaster nastavcima o Marvel superherojima, Youtube viralnim klipovima, VR novotarijama i to ne samo kao običan korisnik, već misliš da imaš neku ličnu vezu sa tim svetom, osećaš da te nešto odatle zove, želiš da zaviriš iza i budeš deo tog sveta što znači da si zaražen i da si „pacijent“ za nas (osmeh). Jednostavnije rečeno, to znači da si umetnik koji oseća zov budućnosti.

Kako je osmišljen nastavni program? Na koji način postižete da objedinite sve navedeno?

Milutin Petrović: Grupa veoma iskusnih profesionalaca je godinu dana radila na ovom programu. Osnovna ideja nam je bila da poštujemo zakonitosti velike tehnološke revolucije koja je ceo svet ekonomije i poslova pretumbala iz korena. Bavili smo se delovima stvarnosti koji se danas zajednički nazivaju „kreativna industrija“. Kako biti kompetentan za poslove velikih tradicija, ali istovremeno biti okrenut iznenađenjima koja nam neminovno slede i koje je jako teško predvideti, kako napraviti obuku za „nindže“ koji će se sukobiti sa nečim što dolazi iz svemira i za šta niko nema pojima šta je, kako ne biti dosadan i uobraženo preopširan uz lažni akademizam tako karakterističnim za tradicionalne obrazovne institucije… To su pitanja na koja naš akreditovani program želi da odgovori.

Šta je ono što želite da student ponese nakon završetka studijskog programa Kreativna produkcija?

Milutin Petrović: Danas moraš biti MMA borac -„Mix martial arts“ se podrazumeva. Sve je manje prostora za one koji su samo bokseri, samo karatisti ili samo rvači. Isto je i sa produkcijom, režijom, montažom, pisanjem, organizovanjem, snimanjem… Nekome više leži boks, nekome jiu-jitsu, ali VR, youtube, video gejm industrija pa i veliki deo današnje filmske industrije podrazumeva da imaš crni pojas u nekoliko disciplina – da ne pričamo o budućim decenijama i onome šta će nam doneti. Zato smo osmislili program osnovnih studija koji pruža sva potrebna znanja za kompletnog filmadžiju XXI veka, ali i mogućnost da se student pronađe u jednoj stvari koju će smatrati primarnom, a koju će uz spomenuta znanja umeti da ispolji na najbolji mogući način.

Nazad

Slične vesti

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluku o visini školarine školarine za akademsku 2024/25. godinu koju je doneo Savet FEFA ...
Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na Metropolitan univerzitetu - FEFA fakultetu ...
FEFA fakultet lansi­ra podcast

FEFA fakultet lansi­ra podcast "Odraz"

Od danas ćemo na Jutjub kanalu FEFA fakulteta moći da ispratimo kvalitetan sadržaj u ...