S obzirom na to da su ovo jedinstvene filmmejking studije u našoj zemlji i regionu, filmski i TV projekti zauzimaju centralno mesto.
Kompletne studije koncipirane su tako da se student upoznaje sa svim oblicima audio-vizuelnog stvaranja, pogotovo u praktičnom smislu.
Imaćete priliku da proživite svaki segment filmskog procesa i razumete jezik pokretnih slika kojim govori ovaj format. To takođe podrazumeva da ćete biti u prilici da zađete u svet producenta, ali i reditelja, scenariste, glumca, kamermana, montažera…
Menjanjem ovih uloga, zaista ćete upoznati proces filmmejkinga, u čemu će vam najviše pomoći prakse koje organizuju naši profesori – autori desetina sličnih ostvarenja.
Raznovrsno umetničko obrazovanje koje studenti dobijaju, podrazumeva i osmišljavanje, odnosno realizaciju projekata.
Osim kreativnog razmišljanja koje se podstiče u svakom segmentu studija, posebno je bitno isplanirati kompletnu realizaciju projekta u čemu su, između ostalog, neophodna znanja i iz oblasti finansiranja. Upravo u tom delu, našim studentima pomažu profesori iz ekonomskog departmana.
Poseban segment studija predstavlja organizacija događaja.
Budući kreativni producent, treba da zna kako da osmisli, organizuje, producira, realizuje i pronađe sredstva za finansiranje kako bi konkretan događaj održao i, prethodno, dobro isplanirao.
U zavisnosti od povoda, mesta, vremena i teme, zavisi spomenuti proces – zbog toga ćete upisom ovih studija biti u prilici da radite na zamišljenom, ali ukoliko budete želeli, i na stvarnom događaju/festival koji može biti posvećen muzici, filmovima, predstavama, izložbama, sportskim takmičenjima ili sličnim manifestacijama.
Iako posebno orijentisane na kreativno stvaranje, filmmejking studije audio-vizuelne produkcije ne zanemaruju sam proces realizacije ideja. Naprotiv, one pružajući studentima neophodna ekonomska, organizaciona, ali i znanja iz polja menadžmenta.
Predmeti kao što su Principi moderne ekonomije i Upravljanje finansijama završnog rada, imaju za cilj da približe finansijski aspekt kako biste, nakon studija, znali kako da dođete do potrebnih sredstava, ali i kako da njime raspolažete.
Istovremeno, predmeti iz oblasti menadžmenta, usmereni su ne samo upravljanje projektima, već i na ono najbitnije – upravljanje ljudima. U “korpu” predmeta koja se bavi sličnim pitanjima, spadaju i Osnovi menadžmenta, Projektni menadžment, Marketing, Korporativne komunikacije i odnosi s javnošću.
Audio-vizuelna produkcija je akreditovan studijski program, u okviru departmana Kreativna produkcija FEFA, koji obrazuje talentovane generacije producenata-autora kroz program koji pruža intenzivnu pripremu za rad na filmu, televiziji, u nezavisnoj produkciji, digitalnim medijima, reklamnim agencijama, institucijama kulture, odnosno u celokupnoj industriji zabave koja obuhvata kako tradicionalne, tako i nove medije.
Za razliku od klasičnog producenta/organizatora koji uglavnom obavlja tehničke poslove u oblasti organizacije i finansija projekta, kreativni producent predstavlja kopču između umetničkog dela projekta (scenario, režija i gluma) i tehničke realizacije projekta (pregovaranje, upravljanje finansijama, odabir lokacija, organizacija snimanja i postprodukcija).
Danas gotovo da ne postoji aspekt života ili posao koji nema potrebu za audio-vizuelnim sadržajima i zato je naš osnovni cilj da obrazujemo buduće vrhunske profesionalce koji mogu da se integrišu u audiovizuelnu industriju širom sveta. Sticanjem znanja o dramaturgiji, glumi, režiji, montaži, kameri, scenografiji, kostimografiji, dizajnu zvuka, organizaciji, proizvodnji, postprodukciji… Student doživljava svaki delić filmmejkinga i po završetku studija postaje diplomirani dramski i audio-vizuelni umetnik: producent.
Ono na čemu smo bazirali celokupan program jeste oslanjanje na snažnu poziciju koju godinama unazad stvara i neguje FEFA fakultet- insistiramo na poznavanju finansija, ekonomije i marketinga kako biste, kao naši diplomirani kreativci, zaista mogli da svoju ideju sprovedete u delo.
Kroz četiri godine i celokupan proces studente vode iskusni profesionalci, profesori koji kao producenti i autori potpisuju više od 50 dugometražnih filmova, 20 televizijskih serija, 15 pozorišnih predstava, ali i više hiljada sati zabavnog, dečjeg, muzičkog, dokumentarnog, obrazovnog i sportskog programa. Oni nesebično prenose svoje profesionalno umetničko iskustvo, u čemu im podjednako pomažu profesori sa dugogodišnjim akademskim i konsultantskim karijerama u oblastima ekonomije, finansija i bankarstva.
Zajedno sa njima, ono po čemu je naš program jedinstven, jesu i mentori iz prakse koji će vas od početka sprovesti kroz realizaciju profesionalnih projekata, vežbe i različite oblike obaveznih profesionalnih praksi kako biste već od prve godine studija stekli kontakte i postavili prave temelje karijere. Neki od radova naših studenata koji se realizuju već na prvoj godini studija možete pogledati na ovom linku.
Takođe, naši studenti imaju priliku da prilagode studijski program svojim interesovanjima i grade svoje kompetencije u jednom od studijskih modula. Nakon završetka studija, osim diplome oni dobijaju i dodatak diplome koji istovremeno predstavlja dodatnu prednost u budućoj karijeri.
Postoji više načina da ispričamo naše priče, da realizujemo ideje i da ih podelimo sa drugima – danas više nego u bilo kom trenutku u ljudskoj istoriji! Ovaj studijski program je prilika da saznate kako su kreativne vizije menjale svet i sami postanete deo nadolazećih promena.
Povodom četiri godine od osnivanja departmana Kreativna produkcija, sačinjenog od osnovnih studija audio-vizuelne produkcije i master studija kreativne produkcije, razgovarali smo sa profesorima i njihovim utiscima koje nose nakon ove prve četiri godine.
Veliko hvala prvoj generaciji na poverenju.
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Audio-vizuelna produkcija I | Obavezni | 1. | 7 |
Osnovi jezika pokretnih slika | Obavezni | 1. | 6 |
Kreativna produkcija I | Obavezni | 1. | 7 |
Principi moderne ekonomije | Obavezni | 1. | 5 |
Uvod u audio-vizuelne tehnologije | Obavezni | 1. | 5 |
Audio-vizuelna produkcija II | Obavezni | 2. | 7 |
Kreativne akademske veštine | Obavezni | 2. | 5 |
Producent i tehnologije I: Kamera | Obavezni | 2. | 5 |
Kreativna produkcija II | Obavezni | 2. | 7 |
Osnovi umetničkih procesa I: Režija | Obavezni | 2. | 6 |
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Osnovi umetničkih procesa II: Scenario | Obavezni | 3. | 5 |
Osnovi umetničkih procesa III: Montaža | Obavezni | 3. | 5 |
Organizacija audio-vizuelne proizvodnje I | Obavezni | 3. | 6 |
Televizijsko programiranje | Obavezni | 3. | 4 |
Video igre | Izborni | 3. | 5 |
Igrane audio-vizuelne forme | Izborni | 3. | 5 |
Ekonomija audio-vizuelnih medija | Izborni | 3. | 5 |
Informacioni sistemi | Izborni | 3. | 5 |
Engleski jezik I | Izborni | 3. | 5 |
Audio-vizuelna produkcija III | Obavezni | 4. | 5 |
Promocija projekata i festivali | Obavezni | 4. | 5 |
Reditelj i glumac | Obavezni | 4. | 4 |
Osnovi menadžmenta | Obavezni | 4. | 6 |
Dokumentarne audio-vizuelne forme | Izborni | 4. | 5 |
Analiza tržišta i konkurenata | Izborni | 4. | 5 |
Engleski jezik II | Izborni | 4. | 5 |
Poetika filmskih reditelja | Izborni | 4. | 3 |
Razvoj dijaloga u igranom filmu | Izborni | 4. | 3 |
Organizacija filmskih festivala | Izborni | 4. | 3 |
Naziv | Tip predmeta | Semestar | ESPB |
---|---|---|---|
Projektni menadžment | Obavezni | 7. | 8 |
Priprema predloga završnog rada | Obavezni | 7. | 8 |
Rizici u proizvodnji završnog rada | Obavezni | 7. | 7 |
Digitalni marketing | Izborni | 7. | 7 |
Korporativne komunikacije i odnosi sa javnošću | Izborni | 7. | 7 |
Strategija brenda | Izborni | 7. | 7 |
Promocija i plasman završnog rada | Obavezni | 8. | 10 |
Upravljanje finansijama završnog rada | Obavezni | 8. | 10 |
Kolačić je mali deo podataka koji se šalju sa web sajta i čuvaju se u korisničkom web pretraživanju dok korisnik pregleda web sajt. Kada korisnik pregleda isti web sajt u budućnosti, web sajt može sačuvati podatke u kolačićima kako bi obavestio web sajt o prethodnoj aktivnosti korisnika.
Poseta ovoj stranici može da generiše sledeće vrste kolačića.
Ovi kolačići su neophodni za omogućavanje kretanja po web sajtu i korišćenje njegovih funkcija, kao što su pristup bezbednim delovima web sajta. Bez ovih kolačića, usluge poput korpe za kupovinu ili e-naplate, ne mogu se pružiti.
Ovi kolačići prikupljaju informacije o tome kako posetioci koriste web sajt, na primer na koje stranice posetioci najčešće idu i šalju informaciju ukoliko dođe do neke greške. Ovi kolačići ne prikupljaju informacije koje identifikuju posetioca. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju stoga su anonimne. Koristi se samo za poboljšanje rada web sajta.
Ovi kolačići omogućavaju web sajtu da pamti vaše odluke (kao što su korisničko ime, jezik ili region u kome se nalazite) i pružaju poboljšane, lične karakteristike. Na primer, web sajt može da vam pruži lokalne vremenske izveštaje ili vesti o saobraćaju čuvanjem u kolačiću region u kome se trenutno nalazite. Ovi kolačići se takođe mogu koristiti za pamćenje promena koje ste izvršili u veličini teksta, fontovima i drugim delovima web sajta koje možete prilagoditi. Oni se takođe mogu koristiti za pružanje usluga koje ste tražili, kao što su gledanje videa ili komentar na blogu. Informacije koje ovi kolačići prikupljaju mogu se anonimiti i ne mogu pratiti vašu aktivnost pregledavanja na drugim web sajtovima.
Ovi kolačići se koriste za isporučivanje reklama relevantnijih za vas i vaša interesovanja. Koriste se i za ograničavanje broja prikaza oglasa, kao i za merenje efikasnosti reklamne kampanje. Obično ih postavljaju reklamne mreže uz dozvolu operatera web sajta. Oni pamte da ste posetili web sajt i ove informacije dele sa drugim organizacijama, poput oglašivača. Često će ciljanje ili reklamni kolačići biti povezani sa funkcijama web sajta koje pruža druga organizacija.
Kolačićima se može upravljati putem postavki web pretraživača. Molimo vas da potražite pomoć pretraživača kako upravljati kolačićima.
Na ovom sajtu uvek možete uključiti / isključiti kolačiće na meniju „Upravljanje kolačićima“.
Ovim web sajtom upravlja: FEFA fakultet