FEFA Web razgovor: obrazovanje kao ključan faktor u održivom ljudskom razvoju

FEFA Web razgovor: obrazovanje kao ključan faktor u održivom ljudskom razvoju

„Brzina kojom se poslovi i tražene veštine menjaju i preoblikuju, načinila je inovativnost preduslovom - ne da biste bili najuspešniji, već da biste opstali“, reči su dekana prof. Milana Nedeljkovića kojima smo započeli FEFA Web razgovor u petak 23. aprila. 

Ova otvorena online diskusija bila je posebna s obzirom na to da su naši vodeći predavači novog usmerenja osnovnih studija ekonomije, Psihologija i biznis, po prvi put učestvovali na FEFA Web razgovoru.

Koliko su frekventne promene izazvane Industrijom 4.0, kako se to odražava na poslovni svet, ali i potrebno znanje, bilo je pitanje Luke Babića, rukovodioca novog usmerenja koje je i otvorilo čitavu diskusiju.

Sa jakim informacionim sistemima, pojavila se srazmerna potražnja za data analitičarima, ali i uopšte potreba za podacima i njihovom analizom. To je, između ostalog, uzrokovalo pojavu niza novih zanimanja i istovremeno mnoga druga ugasilo. „Automatizacija i digitalizacija uticale su na apsolutno svako radno mesto, uslove i načine obavljanja poslova. Suočavamo se sa podeljenošću pažnje, zadaci se usložnjavaju i novine nakupljaju, a sve to primarno utiče na čoveka jer on mora da koristi sve te nove alate i pristup promeni iz korena“, rekla je prof. Milana Malešev

Ona se takođe osvrnula na to da ove dramatične promene iziskuju brigu o ljudima i zahtevaju podršku kako bi se lakše i brže prilagodili. Zbog toga veza između psihologije i biznisa, nezavisno od toga kojoj oblasti pripada, postaje sve jača i neophodnija. Kako je rekla, prema istraživanjima čak 50 % ljudi smatra kako nova zanimanja zahtevaju više znanja zbog kompleksnosti. Pitanje koje se shodno tome postavlja jeste da li obrazovni sistemi idu u korak s promenama, pružajući relevantno znanje?

Tim povodom prof. Žarko Trebješanin istakao je kako osim gradiva, i sam rad i pristup studentima zahteva konstantne promene i prilagođavanje. „Danas je najteže odgovoriti na njihova interesovanja. Podrazumeva se da oni moraju imati jedan fond znanja, ali uz to ih treba naučiti savladavanju metodologije – način postavljanja pitanja, definisanje problema, postavljanje hipoteza, ciljna grupa, samo su neki od važnih elemenata. Nedovoljno je dati sažetak savremenih znanja jer iz dana u dan dolazi do novih. Morate ih opremiti tako da njihovo znanje ne postane zastarelo već za tri godine. Zbog toga, oni moraju da ovladaju pravilnim razmišljanjem, da znaju kako se postavlja i razrešava problem, odole stereotipima i predrasudama, drugim rečima budu otvorenog uma“, rekao je prof. Trebješanin.

Pojačana potreba za kognitivnom fleksibilnošću ogleda se i u načinu na koji se menjaju studijski programi u inostranstvu. O tome je govorio prof. Luka Lucić iz perspektive profesora psihologije na odeljenju za društvene nauke i kulturne studije Pratt Instituta u Njujorku. 

U svetu obrazovanja se sve više govori o održivom ekonomskom i ekološkom razvoju, a zapravo polako dolazimo do saznanja da je obrazovanje ključni faktor u održivom ljudskom razvoju. Sve češće se suočavamo sa radikalnim promenama – u tom kontekstu treba ponuditi obrazovanje, ali ne bilo kakvo. Cilj nije zatrpavati informacijama, već naučiti kako se razmišlja kreativno, rasuđuje kritički i razmišlja fleksibilno, zaključio je prof. Lucić.

Nakon opsežne analize pozicije čoveka koja se uveliko nalazi u centru najrazličitijih oblasti, naši predavači su se saglasili kako odgovor obrazovnih sistema na dramatične promene predstavlja multidisciplinarnost. Danas su spojevi različitih oblasti ne samo korisni već i neophodni kako bi se stekla širina, prilagodljivost, brzina reagovanja i razumevanje promena. Upravo ove sposobnosti predstavljaju ključ pri pozicioniranju u budućnosti jer znanja iz doskoro nespojivih oblasti uveliko postaju naša potreba i realnost.

Čitav razgovor, pogledajte u nastavku.

Nazad

Slične vesti

Biznis znači zdravlje

Biznis znači zdravlje

Imperativ zdravlja nametnuo se kao ključni faktor u održivosti celokupne privrede, svakog ...
Pozivamo vas na FEFA Web razgovor: O centralnoj ulozi čoveka u kreiranju nove ekonomije

Pozivamo vas na FEFA Web razgovor: O centralnoj ulozi čoveka u kreiranju nove ekonomije

U petak 23. aprila, od 15h održaćemo otvorenu diskusiju na temu nove ekonomije i centralne ...
Mašinski fakultet i FEFA vas pozivaju na konferenciju: INDUSTRIJA 4.0

Mašinski fakultet i FEFA vas pozivaju na konferenciju: INDUSTRIJA 4.0

Zadovoljstvo je što ćemo u utorak 20. aprila od 10h održati konferenciju pod ...

Naš web sajt koristi kolačiće radi boljih performansi i korisničkog iskustva. Da li se slažete da koristimo kolačiće?

Saznaj više

Kolačići na našem web sajtu

Šta je Kolačić?

Kolačić je mali deo podataka koji se šalju sa web sajta i čuvaju se u korisničkom web pretraživanju dok korisnik pregleda web sajt. Kada korisnik pregleda isti web sajt u budućnosti, web sajt može sačuvati podatke u kolačićima kako bi obavestio web sajt o prethodnoj aktivnosti korisnika.

Kako koristimo kolačiće?

Poseta ovoj stranici može da generiše sledeće vrste kolačića.

1. Strogo potrebni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za omogućavanje kretanja po web sajtu i korišćenje njegovih funkcija, kao što su pristup bezbednim delovima web sajta. Bez ovih kolačića,  usluge poput korpe za kupovinu ili e-naplate, ne mogu se pružiti.

2. Kolačići performansi

Ovi kolačići prikupljaju informacije o tome kako posetioci koriste web sajt, na primer na koje stranice posetioci najčešće idu i šalju informaciju ukoliko dođe do neke greške. Ovi kolačići ne prikupljaju informacije koje identifikuju posetioca. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju stoga su anonimne. Koristi se samo za poboljšanje rada web sajta.

3. Kolačići funkcionalnosti

Ovi kolačići omogućavaju web sajtu da pamti vaše odluke (kao što su korisničko ime, jezik ili region u kome se nalazite) i pružaju poboljšane, lične karakteristike. Na primer, web sajt može da vam pruži lokalne vremenske izveštaje ili vesti o saobraćaju čuvanjem u kolačiću region u kome se trenutno nalazite. Ovi kolačići se takođe mogu koristiti za pamćenje promena koje ste izvršili u veličini teksta, fontovima i drugim delovima web sajta koje možete prilagoditi. Oni se takođe mogu koristiti za pružanje usluga koje ste tražili, kao što su gledanje videa ili komentar na blogu. Informacije koje ovi kolačići prikupljaju mogu se anonimiti i ne mogu pratiti vašu aktivnost pregledavanja na drugim web sajtovima.

4. Kolačići za ciljanje i oglašavanje

Ovi kolačići se koriste za isporučivanje reklama relevantnijih za vas i vaša interesovanja. Koriste se i za ograničavanje broja prikaza oglasa, kao i za merenje efikasnosti reklamne kampanje. Obično ih postavljaju reklamne mreže uz dozvolu operatera web sajta. Oni pamte da ste posetili web sajt i ove informacije dele sa drugim organizacijama, poput oglašivača. Često će ciljanje ili reklamni kolačići biti povezani sa funkcijama web sajta koje pruža druga organizacija.

Upravljanje kolačićima

Kolačićima se može upravljati putem postavki web pretraživača. Molimo vas da potražite pomoć pretraživača kako upravljati kolačićima.

Na ovom sajtu uvek možete uključiti / isključiti kolačiće na meniju „Upravljanje kolačićima“.

Upravljanje web sajtom

Ovim web sajtom upravlja: FEFA fakultet