Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Sa preko 24.000 prodajnih mesta i milionima gostiju svakog dana, Starbucks je zasigurno svetski lider, kada je reč o kafeterijama. Kako bi osigurala svoj dalji rast i zadržala lidersku poziciju, ova kompanija je pre deset godina započela svoj program digitalne transformacije. Starbucks-ov program zvani Digital Flywheel, usmeren je ka četiri oblasti: plaćanje, naručivanje, nagrade i personalizacija. 9% svih porudžbina i 30% plaćanja istih, odvija se putem mobilne aplikacije Starbucks-a. Primera radi, samo 5,5% plaćanja za Apple-ove proizvode i usluge, odvija se putem kompanijine aplikacije Apple Pay. Takođe, Starbucks je svojim programom lojalnosti u okviru mobilne aplikacije, uspeo da poveća prihod po korisniku. Naime, članovima ovog programa, koji čine oko 18% ukupnog broja korisnika, na raspolaganju je mogućnost osvajanja nagradnih bodova. Takođe, aplikacija im nudi mogućnost naručivanja dodatnih ili skupljih proizvoda na osnovu ranije iskazanih preferencija po pitanju naručivanja. Na ovaj način, porast prihoda po korisniku, koji je inače prisutan na nivou čitave kompanije, duplo je veći među članovima programa lojalnosti nego kod uobičajnih korisnika.