Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Kompanija za proizvodnju sportske garderobe, Under Armour, razvila je digitalnu platformu, Connected Fitness, sa vizijom da pomoću tehnologije napravi iskorak u odnosu na tradicionalnu tekstilnu industriju. UA Connected Fitness prati, analizira i šalje podatke o ličnom zdravlju korisnicima na njihove mobilne telefone. Platforma pomoću telefona, ali i senzora ugrađenih u sportsku opremu i dodatnih uređaja, prikuplja podatke o sportskim aktivnostima korisnika i pruža im korisne informacije kako bi unapredila njihov doživljaj sporta. Putem platforme, i kompanija prikuplja podatke o navikama korisnika, što joj omogućava da pravovremeno predvidi trendove u bavljenju sportom. Platforma je, npr. pomogla kompaniji da uoči trend šetanja u Australiji i tako prilagodi svoj marketing ovom tržištu. Takođe, kompanija je u mogućnosti da analizom podataka, prepozna potrebe korisnika i ponudi im personalizovane proizvode i usluge. Primera radi, platforma obaveštava korisnika kada pretrči 650 kilometara istim patikama da je vreme da uzme nove patike.