Marketinska istrazivanja i analitika

Sažetak predmeta:

Marketing je industrija koja se radikalno promenila pod uticajem digitalizacije. To dokazuje i upotreba i razvoj novih rešenja zasnovanih na generaivnoj veštačkoj inteligenciji – marketing i softverski inženjering čine 72% svih slučajeva primene generativne veštačke inteligencije. Dok se, sa jedne strane radikalno menjaju marketing alati i marketing tehnologije, sa druge strane osnovni marketig principi ostaju isti. U centru svih tržišno orijentisanih kompanija nalazi se i nalaziće se potrošač i vrednost koju mu na tržištu kompanija pruža. Marketing proces, čiji je krajnji ishod pružanje vrednosti potrošaču, uvek obuhvata iste korake (bez obzira da li odluke i akcije sprovode ljudi ili algoritmi/mašine): razumevanje i praćenje potreba potrošača i tržišta, izrada strategije, definisanje marketing programa/taktika i negovanje odnosa sa kupcima. Na ovom predmetu dobijate znanja i veštine koje vam omogućavaju da razumete ove korake i sprovedete ih u okruženju dinamičnih promena kroz primenu novih alata za obavljanje marketinških aktivnosti.

Osnovna literatura:

  • Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L., He, H. (2018). Principles of marketing, Eight European Edition. Pearson
  • Lamb, C., Hair, J., McDaniel, C. (2019). MKTG12: Principles of marketing. Cengage, 2019

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 6

Semestar: prolećni