Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Da li vam je dosta čekanja u redu na kasi u prodavnici? U kompaniji Amazon smatraju da se tome bliži kraj. Naime, Amazon Go je lanac prodavnica u nekoliko gradova u Sjedinjenim Američkim Državama gde nema čekanja u redu za plaćanje, već kupac može praktično da uđe u prodavnicu, uzme proizvode koji su mu potrebni i izađe. Čitav proces plaćanja proizvoda se odvija preko Amazon Go aplikacije. Ova procedura se odvija u nekoliko koraka. Naime, potrebno je da kupac najpre otvori račun na Amazon Go aplikaciji. Prilikom ulaska u prodavnicu, kupac na posebnom čitaču na ulazu očitava QR kod svoje aplikacije, a nakon toga, aplikacija putem kamera i senzora u prodavnici prati da li je kupac uzeo određeni proizvod sa police ili ga eventualno ponovo vratio na nju. Prilikom izlaska iz prodavnice, račun korisnika na aplikaciji se zadužuje za vrednost uzetih proizvoda. Aplikacija takođe pruža i informacije o proizvodima koji se nalaze u prodavnici, kako bi kupcima bila olakšana potraga za određenim proizvodima. Kompanija Amazon planira da otvori 3000 Amazon Go prodavnica do 2021. godine.