Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Muzeji i galerije se poslednjih godina suočavaju sa stagnacijom ili čak padom broja posetilaca. Kao jedan od uzroka, pominje se zaostajanje u digitalnoj transformaciji i približavanju mlađim generacijama. Međutim, sve je više pozitivnih primera toga kako se digitalne tehnologije mogu upotrebiti za bolji doživljaj umetnosti i istorije. Najčešće je reč o primeni proširene stvarnosti, koja omogućava lakše snalaženje u prostoru, kao i dobijanje više informacija o određenom eksponatu. Ipak, Muzej umetnosti u Klivlendu je otišao korak dalje i osmislio tzv. interaktivni kreativni prostor, koji omogućava posetiocima da dodirivanjem ili bez dodirivanja ekrana, slikaju i vajaju različite oblike, kreiraju slike od svojih selfi portreta, pronalaze podudarnost svojih slika sa umetničkim eksponatima, uvećavaju prikaz određenog eksponata i istražuju njegove detalje, itd. Poseta interaktivnom kreativnom prostoru je naročito zanimljiva deci i mladima, jer omogućava da na zabavan način nauče više o umetnosti. 

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu