Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Čuveni proizvođač automobila, Volkswagen, trenutno prolazi kroz proces digitalne transformacije vredan 3,5 milijarde evra i koja bi trebalo da se završi do 2025. godine. Kompanija je osmislila veliku digitalnu platformu namenjenu korisnicima, nazvanu Volkswagen We. Ova platforma treba da omogući da se korisnici, odnosno vozači putem interneta povežu sa svojim automobilom, ali takođe da se povežu i sa drugim vozačima ili entitetima u okruženju. Volkswagen We obuhvata pružanje automatskog hitnog poziva, informacije o saobraćaju, plaćanja parkinga preko aplikacije, preporuku kafića i restorana u blizini parkinga, dostavu robe u prtljažniku za potrebe drugih korisnika, kao i deljenje automobila sa drugim vozačima putem tzv. digitalnog ključa. Prema rečima Jirgena Stakmana, člana Odbora za brend i prodaju, cilj je da automobil putem “interneta stvari” postane “digitalni uređaj na točkovima”. Cilj kompanije je da ova platforma počne sa radom tokom 2020. godine.

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu