Bojana Maljević o novim usmerenjima na Audio-vizuelnoj produkciji

Bojana Maljević o novim usmerenjima na Audio-vizuelnoj produkciji

Razlika se, između ostalog, sastoji u tome što većina drugih programa koji u svom nazivu imaju reč produkcija, pripadaju društveno-humanističkim studijama i pojednostavljeno rečeno, imaju malo ili nimalo umetničkih predmeta

O samostalnom kreiranju preko 40 % studijskog programa i izbornim predmetima

Prvenstveno bih istakla važnu razliku ovog programa u odnosu na većinu studijskih programa koji nose sličan naziv. Naše studije audio-vizuelne produkcije akreditovane su umetničke studije. Dakle, prave “filmmaking” studije, na kojima se stiče zvanje – diplomirani dramski i audio-vizuelni umetnik: producent. Razlika se, između ostalog, sastoji u tome što većina drugih programa koji u svom nazivu imaju reč produkcija, pripadaju društveno-humanističkim studijama i pojednostavljeno rečeno, imaju malo ili nimalo umetničkih predmeta. Naši studenti osim organizacije audio-vizuelne proizvodnje, produkcije, upravljanja finansijama, strateškog i projektnog menadžmenta, marketinga – ravnopravno uče režiju, scenario, montažu, kameru, knjigu snimanja, rad sa glumcima i sve druge umetničke predmete neophodne za razumevanje, kreiranje i kontrolu proizvodnje programa. Povećanom izbornošću, dodatno smo unapredili studijski program i uskladili ga sa savremenim izazovima i potrebama studenata.

O novim modulima

Moduli su: Scenario, Režija, Industrija reklama, Produkcija događaja i Digitalna produkcija. Ovi moduli predstavljaju zasebne oblasti u kojima se studenti posebno specijalizuju, tj. stiču specifična znanja i veštine koje će biti posebno istaknute u dodatku diplome. Na taj način, budući poslodavci dobijaju jasan uvid u dodatno specijalizovane kompetencije svakog od naših studenata, u tradicionalnim i novim medijima.

Zašto baš ove oblasti?

Zato što je naš program postavljen po uzoru na programe svetskih fakulteta koji se oslanjaju na najvažniji trougao u filmskoj i televizijskoj produkciji i uopšte u proizvodnji svih medijskih sadržaja. To je trougao: PRODUCENT – SCENARISTA – REŽISER. Osim ova tri osnovna modula za koje verujem da nije potrebno dodatno pojašnjenje, opredelili smo se za INDUSTRIJU REKLAMA jer iskustvo pokazuje da mnogi producenti i autori svoje karijere vezuju za reklamne agencije. Slično važi i za modul PRODUKCIJA DOGAĐAJA: nema više događaja, tj. iventa (pošto se ta strana reč odomaćila), u kojem izostaju audio-vizuelni segmenti, ali postoje određene specifičnosti u organizaciji sportskih i drugih manifestacija. Naši studenti su već na drugoj godini imali praksu na FEST-u i drugim filmskim festivalima. Oni koji izaberu predmete iz ovog modula, žele da se usmere na kreiranje i produkciju muzičkih koncerata, festivala, državnih svečanosti. Modul DIGITALNA PRODUKCIJA osposobljava studente da idu u korak sa novim tehnologijama i novonastajućim poslovima u novim medijima. Ali svi oni na prvoj godini studija uče isto i tokom celog studiranja imaju zajedničke obavezne predmete. Moduli su samo mogućnost i šansa da studenti samostalno razvijaju svoje sposobnosti, znanja i kreativnost, te da se tokom studija jasnije profilišu.

Šta studenti dobijaju nakon odabira jednog od pet modula?

Velika izbornost postoji upravo zbog toga što se mediji, programi i njihovi stvaraoci ubrzano menjaju. Tanka je granica između autora i producenta. Tržište koje se svakog dana širi i menja, zahteva od kreatora i proizvođača medijiskih sadržaja veliki broj različitih znanja i veština. U tom smislu, naši studenti imaju priliku da se kroz četiri godine bolje profilišu u skladu sa svojim ineteresovanjima, talentima, sposobnostima, koje pažljivo razvijaju tokom studija, ali i prema mogućnostima koje prepoznaju na umetničkom i medijskom tržištu; i to ne samo na domaćem tržištu, nego i na svetskom jer je audio-vizuelni jezik koji uče – univerzalan jezik.

O dodatku diplome

Ne mislim da je dodatak diplome naročito važan, ali ističe posebnost, individualnost, stečeno specifično znanje. Na kraju, ukazuje na lično interesovanje mladog profesionalca tokom četiri godine studija. Ipak, studenti nemaju obavezu da odaberu modul. Na primer, neko može birati predmete iz različitih modula jer baš želi tu kombinaciju koja sadrži i organizaciju masovnih skupova, digitalne aktivacije, hologram, scenario za sitkom i režiju direktnog prenosa. Zašto da ne? Poenta je da studenti nauče ono što ih zanima i šta žele da rade – i da to rade, već tokom studija. Takav nam je posao. Što pre uđu u profesionalnu praksu, brže će postati profesionalci. Zato nam je praksa, bez obzira na modul, posebno važna i na nju smo baš ponosni.

Nazad

Slične vesti

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluku o visini školarine školarine za akademsku 2024/25. godinu koju je doneo Savet FEFA ...
Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na FEFA fakultetu

Merila za utvrđivanje visine školarine na Metropolitan univerzitetu - FEFA fakultetu ...
FEFA fakultet lansi­ra podcast

FEFA fakultet lansi­ra podcast "Odraz"

Od danas ćemo na Jutjub kanalu FEFA fakulteta moći da ispratimo kvalitetan sadržaj u ...