U petak, 9. novembra, doc. dr Srđan Verbić održao je radionicu “Da li su testovi pravo merilo znanja?” u prostorijama FEFA fakulteta namenjenu nastavnicima srednjih i osnovnih škola.
”Učenje za test” je pojava sa tradicijom dugom skoro 2000 godina koja ne doprinosi kvalitetu učenja, a stvara nepotreban pritisak i učenicima i nastavnicima. Test je najčešće način da se kvantifikuje znanje uz istovremeno zanemarivanje individualnih razlika, interesovanja i potreba učenika”, objasnio je dr Srđan Verbić. Na osnovu toga, postavlja se pitanje da li obrazovni sistem sme da celokupni trud i učenje pojedinca svede na jedan jedini broj koji presudno utiče na dalje školovanje i karijeru. S obzirom na to da postoje bolja rešenja, potrebno je precizno odrediti čemu određeni test služi i šta tačno treba da proveri.
Kako prepoznati dobar zadatak?
Dobar zadatak je suštinski element testa. U zavisnosti od njegove namene, biramo i različite zadatke. Nije uvek važno da procenimo koliko učenik zna; često je važnije da procenimo šta zna ili, još bolje, šta ne zna. Na osnovu odgovora na ovo pitanje, profesor uviđa gde treba uložiti više truda što učenje čini efektivnijim.
Merenje znanja svakako nije svrha učenja, ali jeste važan instrument za praćenje samog procesa usvajanja znanja. Danas imamo mnoštvo mogućnosti da ovaj instrument prilagodimo učeniku ili studentu i tako dodamo preko potrebnu individualnu komponentu. Na taj način se učenici lakše uključuju u nastavu i umesto što moraju, oni žele da nauče više.
Ova radionica bila je ujedno i prva u nizu u novoj akademskoj godini, namenjena profesorima. Uporedo sa njima, kao i prethodnih godina će se održavati i radionice za srednjoškolce – prva sledeća zakazana je 16. novembra “Finansije od A do Š” pod mentorstvom prof. dr Katarine Đulić. Za ovu, ali i za sve ostale radionice se možete prijaviti slanjem maila na adresu info@fefa.edu.rs.
Nazad