Digitalna transformacija: Liderske pozicije u nastajanju

Digitalna transformacija: Liderske pozicije u nastajanju

Prema Gartner istraživanju, digitalno poslovanje spada u deset ciljeva budućnosti, a jedno od zaključaka tiče se inovacione tehnologije koja nastaje tolikom brzinom da većina organizacija ne može da je isprati; tačnije, za vreme implementiranja jedne, pristižu čak dve tehnološke inovacije zbog čega digitalna transformacija postaje potreba na svakodnevnom i strateškom nivou.
Promena se uveliko ogleda u nastajućim profesijama, ali i odnosima između njih. Istovremeno je neophodno negovati i unapređivati liderske veštine, koje između ostalog podrazumevaju pravovremeno donošenje ispravnih odluka, ali i održavanje timskog poslovanja s obzirom na to da se nove biznis pozicije međusobno prepliću, zahtevajući neprestanu korelaciju.
Navedene profesije nose u nazivu reč “Chief”, što ukazuje na neophodnost liderskih sposobnosti – sve one su na određen način šefovi u svojim oblastima. U odnosu na oblik poslovanja zavisi i koje će od ovih pozicija biti sastavni deo biznisa; nekima će biti potrebno dve ili više, a nekima sve navedene liderske pozicije:

CIO – Chief Information Officer; zadužen je za rešavanje problema koji se tiču postojećih tehnologija, istovremeno se brinući o novim i neophodnim tehnolologijama i IT proizvodima, njihovoj adekvatnoj primeni i prilagođavanju konkretnim biznis modelima.

CTO – Chief Technology Officer; slično CIO, identifikuje i vodi računa o primeni novih tehnologija, ali sa fokusom na eksterne odnose – da lanac poslovanja ostane tehnološki maksimalno kvalitetan kada dosegne klijente i kupce.

CMO – Chief Marketing Officer; može se definisati kao izvor i sakupljač informacija jer se njegov raspon poslovanja tiče kako prodaje, tako i razvoja proizvoda, marketinga i usluživanja kupaca, odnosno klijenata. S obzirom na to da je marketinški usmeren, usko sarađuje sa ostatkom navedenih pozicija jer najpre mora biti upoznat sa novim tehnologijama i načinom njihovog korišćenja – u odnosu na njih, marketing sektor osmišljava strategije i koristi najsavremenije tehnologije u promociji proizvoda i brenda određenog poslovanja.

CDO – Chief Digital Officer; nadgleda podatke i tehnološka sredstva iz marketinškog i strateškog ugla. Vodi računa o poslovanju i njegovom okruženju tako što predviđa potencijalne prepreke i poteškoće, uz neprestano osmišljavanje načina unapređivanja postojećeg poslovanja i primene inovacija. Njegova uloga je posebno zahtevna zbog izazova koji su sastavni deo digitalnog sveta. Iz tog razloga, on mora imati izuzetne liderske veštine, upoznatost sa tržištem i industrijom čiji je deo i sposobnost donošenja dobre procene kako bi i na intuitivnom nivou odlučivao o izmenama, promenama ili inoviranju poslovanja.

CDO – Chief Data Officer; zadužen je za sakupljanje, analiziranje i tumačenje podataka na osnovu kojih osmišljava njihovu upotrebu. Ispravno korišćenje podataka utiče na funkcionisanje i poboljšanje biznis strategije od čega direktno zavisi efektivnost i efikasnost celokupnog poslovanja.

Do sada je samo 3 % svetske populacije prihvatilo činjenicu da uveliko živimo u digitalnom svetu, a da velike promene tek slede. Navedeni postotak može predstavljati prednost za mnoge ukoliko ubzo postanu deo digitalnog sveta. Jedini način predstavlja obrazovanje u oblasti digitalne transformacije koje podrazumeva aktivno usvajanje novih, i prilagođavanje stečenih znanja.

Nazad

Slične vesti

Karijerni dan na FEFA: Job Fair & Speed dating okupili niz kompanija i eksperata iz različitih industrija

Karijerni dan na FEFA: Job Fair & Speed dating okupili niz kompanija i eksperata iz različitih industrija

Ključne teme nedavno održanog karijernog događaja bile su poslovi budućnosti, traženi ...
Studenti FEFA izborili plasman u regionalno finale takmičenja L’Oreal Brandstorm

Studenti FEFA izborili plasman u regionalno finale takmičenja L’Oreal Brandstorm

Studenti prve godine FEFA fakulteta, Drina Srdić, Aleksa Simović i Marija Zorić, pod ...
Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluku o visini školarine školarine za akademsku 2024/25. godinu koju je doneo Savet FEFA ...