U nastavku pročitajte intervju sa Laetitiom Jovanovic, Chief People Officer u kompaniji InterVenture – na naše veliko zadovoljstvo, ona je odgovorila na pitanja koja mogu biti od velike koristi za sve vas koji želite da budete deo sveta primenjene psihologije, kroz pozicije koje spajaju razumevanje ljudi, podataka, društva u celini, ekonomije, ali i mnogih drugih oblasti.
Laetitia Jovanovic: Računarske nauke! Šalu na stranu, studirala sam političke nauke tako da sam već bila izložena određenim metodologijama koje su u vezi sa organizacijama i pregovaranjima, ali bih mnogo volela da sam bila više izložena metodologijama koje se bave podacima.
Istina je da je u ovoj našoj novoj eri, bez duboke analize podataka, u kontekstu HR posla kojim se bavim, nije izvodljivo kreirati održivu strategiju zapošljavanja, niti zadržavanja talenata. Podaci nam pružaju uvide u ponašanja, šablone i fenomene koji pomažu dizajniraju i redizajniranju čitave organizacije koja treba da bude dugoročno održiva.
Laetitia Jovanovic: Neprestano slušanje. Nikada ne oklevajte da testirate i izazivate svoju tačku gledišta, svoju, ali i tuđe perspektive; okružite se ljudima koji su pametniji od vas samih.
Laetitia Jovanovic: Da – generalni način na koji razmišljaju, odnosno “mindset”, i stav su ključni. Sve ostalo se može naučiti.
Laetitia Jovanovic: To je pitanje koje iziskuje odgovor vredan milion dolara. Moja pretpostavka je da će na ceni biti oni poslovi koji ne mogu biti zamenjeni od strane mašina i koji zahtevaju visok nivo socijalne inteligencije – čini mi se da će to biti poslovi, odnosno ljudi koji će odneti pobedu u ovoj digitalnoj revoluciji.
Laetitia Jovanovic: Nekada potpuno razdvojene, danas su psihologija i biznis postale dve strane istog novčića.
Ukoliko se osvrnemo na psihološke studije koje se odnose na ponašanje potrošača 50 godina unazad, nije iznenađenje što u nekim organizacijama marketing/prodaja i HR timovi funkcionišu kao deo istog domena koji služi da se oblikuje i zaoštri strategija. U kompaniji InterVenture gde radim kao CPO (Chief People Officer), u našoj DNK-a je ugrađen ovaj pristup – prodaja treba da zna kako da pristupi klijentima, što zna zahvaljujući HR timu koji sa njima deli svo znanje i informacije, kao što to radi i tim za prodaju.