Radionica za nastavnike: metoda studije slučaja

Radionica za nastavnike: metoda studije slučaja

U petak 5. aprila, profesorka dr Marija Džunić i asistent dr Aleksandar Vučković, predstavili su metodu studije slučaja na kojoj je baziran nastavni program FEFA fakulteta. Oni su održali radionicu posvećenu nastavnicima srednjih škola i tom prilikom govorili o pravilnoj upotrebi ove metode s obzirom na to da je u poslednjem međunarodnom PISA testiranju za đake, kao glavna slabost učenika iz naše zemlje označena nedovoljna sposobnost primene stečenog znanja. Ovom radionicom nastojali smo da pružimo doprinos srednjoškolskom obrazovanju i prikažemo metod koji godinama daje odlične rezultate na našem fakultetu.

Metod studije slučaja je koncept učenja podjednako primenljiv u prirodnim i društvenim naukama, ali i na svim nivoima obrazovanja. Ovakav pristup omogućava ne samo sticanje konvencionalnog znanja, već i sticanje sposobnosti uočavanja i definisanja problema, iskazivanje stavova, razmenu mišljenja, prevazilaženje konflikata, kao i pronalaženje adekvatnih rešenja. „Prema većini autora, ovo je najbolji način da se stvarnost zaista stavi u učionicu i reši realan problem koji momentalno priprema učenike i studente za predstojeće izazove u njihovim budućim karijerama“, rekla je profesorka Džunić.

„Ne postoji samo jedno rešenje; tačno ili netačno“

Metod studije slučaja nije tehnička vežba jer, između ostalog, na kraju zadatka ne postoji jedinstveno rešenje i kvanitativan ishod. „Ocena zavisi od kvaliteta rešenja, a tokom nastave se vrednuje kritičko razmišljanje, kreativnost i timski rad što rezultira razvijanjem individualne percepcije studenta“, objasnila je profesorka i dodala kako je akcenat na procesu, a ne na ishodu kao takvom.

Svakako, na profesoru je velika odgovornost zbog ove zahtevne metode – moderator upravlja diskusijom, sve vreme ima uticaj na angažovanost učesnika i ima zadatak da poveća njihovu aktivnost. Ovaj pristup jeste stimulativan i posebno kreativan proces, ali je od izuzetne važnosti da se izvede na pravi način s obzirom na to da ima veliki uticaj na pojedinca.

Polaznici ove radionice imali su priliku da i sami učestvuju u rešavanju slučaja na nekoliko primera koji se koriste u okviru stručnih ekonomskih predmeta na FEFA fakultetu. Jedan od njih bio je Kodak Funtime film u okviru kojeg su nastavnici prvo definisali probleme, a zatim analizirali dostupne informacije. S obzirom na to da se svi učesnici bave različitim naučnim oblastima, imali su drugačije poglede na uočeni problem, pa su tako i opcije bile raznovrsne. Naši moderatori prof. Džunić i Aleksandar Vučković su tom prilikom potvrdili kako ovaj metod može biti višestruko korišćen u različitim oblastima. Na kraju radionice, učesnici su se ipak usaglasili i doneli zajedničko rešenje.

 

Nazad

Slične vesti

Otvorene prijave za treću generaciju SEE UP akceleratora - do 31. avgusta

Otvorene prijave za treću generaciju SEE UP akceleratora - do 31. avgusta

Nakon uspeha prve dve generacije i izuzetnih startapa koje smo imali priliku da podržimo, ...
Menadžment sa integritetom: Emilija Jeremić o važnosti emocionalne inteligencije

Menadžment sa integritetom: Emilija Jeremić o važnosti emocionalne inteligencije

U vremenu kada se poslovno okruženje menja iz dana u dan, tehničko znanje više nije ...
FEFA na konferenciji o održivosti i konkurentnosti

FEFA na konferenciji o održivosti i konkurentnosti

FEFA je učestvovala na konferenciji „Efikasnije javne nabavke i održivi lanci snabdevanja ...

Prijavite se na naš newsletter

Budite informisani o novim događanjima na univerzitetu