Srđan Šaper: pitanje koje je promenilo sve - da li mi to stvarno treba

Srđan Šaper: pitanje koje je promenilo sve - da li mi to stvarno treba

Na naše veliko zadovoljstvo, gospodin Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe, bio je gost na trećim FEFA Web razgovorima u petak, 26. novembra.

Tim povodom, imali smo priliku da otvorimo širok dijapazon tema - kako iz oblasti komunikacija i marketinga, tako i novih tehnologija, ponašanja potrošača, spomenuvši novonastale taktike u sferi poslovanja generalno, ali i drastične promene, primetne u čitavom svetu.

S obzirom na to da je I&F Grupa jedan od vodećih komunikacionih sistema u Jugoistočnoj Evropi i nordijskom regionu, gospodin Šaper je na samom početku uporedio način poslovanja u spomenutim regijama. “Koliko god društvo u Skandinaviji bilo dobro formirano, sa primetnim poverenjem u državu, i jakim obrazovnim sistemom, ljudi iz našeg regiona imaju više entuzijazma i energije, koju doduše nekad ne umeju do kraja da iskoriste”, rekao je, dodavši kako je naš mentalitet, možda i zbog istorijskog aspekta, spremniji na brze promene.

Međutim, bez obzira na deo sveta, jezik, kulturu i ostale segmente po kojima se razlikujemo, neminovno je da tehnologija ruši granice i vremenske zone, ostavljajući jednu, sve jasniju, diferencijaciju poslovanja - ljude. “Ljudi su ključ u ovom poslu - njihova znanja, veštine, networking i liderstvo u svakom čoveku. Ako imate dobre ljude, onda vođenje organizacije bilo gde u svetu nije problem”. 

Povezivanju i fluktuaciji ideja svakako je pomogao razvoj tehnologija, ali u određenom smislu i zdravstvena kriza koja je sve procese ubrzala. Međutim, uporedo sa tehnologijom, menjali su se i ljudi.

Tu može nastati problem u marketingu - ukoliko ne sustignemo te promene, ne ispratimo ponašanje i navike, možemo mnogo izgubiti. Ljudi su imali prostora i vremena da razmisle i postave pitanje gde radim, šta radim, koliko radim, zašto radim i zapitaju se da li mi to stvarno treba, rekao je gospodin Šaper.

Upravo poslednje pitanje dovelo je do, možda i najdrastičnije promene, prema njegovim rečima - našli smo se u centru odgovornijeg konzumerizma. Ukoliko ga brendovi ne budu razumeli na pravi način, izgubiće trku jer osim što treba da razumeju svoje korisnike, treba ih, možda više nego ikada pre, učiniti ambasadorima svojih vrednosti.

O tome govore i mnoga istraživanja o generaciji Z koja posebno ceni odgovornost i održivost, te očekuje od brendova da budu društveno relevantni činioci.

Za kraj, gospodin Šaper je odgovorio i na pitanje studenata koje se odnosilo na najpotrebnije veštine današnjice. “Smatram da će dominirati holističko znanje,  sinergija i inkorporiranje hobija u fundamentalna znanja. Osim toga znatiželja, vedrina i pristojnost uvažavanja mišljenja drugih čini kvalitet života boljim. Suštinsko pitanje marketinga je oduvek bilo baš to - kako da život drugih učinite boljim. U kontekstu sadašnjeg trenutka, ono će zahtevati mnogo kompleksnije odgovore”, zaključio jegospodin Šaper.

Nazad

Slične vesti

Karijerni dan na FEFA: Job Fair & Speed dating okupili niz kompanija i eksperata iz različitih industrija

Karijerni dan na FEFA: Job Fair & Speed dating okupili niz kompanija i eksperata iz različitih industrija

Ključne teme nedavno održanog karijernog događaja bile su poslovi budućnosti, traženi ...
Studenti FEFA izborili plasman u regionalno finale takmičenja L’Oreal Brandstorm

Studenti FEFA izborili plasman u regionalno finale takmičenja L’Oreal Brandstorm

Studenti prve godine FEFA fakulteta, Drina Srdić, Aleksa Simović i Marija Zorić, pod ...
Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluka o visini školarine za akademsku 2024/25. godinu

Odluku o visini školarine školarine za akademsku 2024/25. godinu koju je doneo Savet FEFA ...