Srđan Šaper: pitanje koje je promenilo sve - da li mi to stvarno treba

Srđan Šaper: pitanje koje je promenilo sve - da li mi to stvarno treba

Na naše veliko zadovoljstvo, gospodin Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe, bio je gost na trećim FEFA Web razgovorima u petak, 26. novembra.

Tim povodom, imali smo priliku da otvorimo širok dijapazon tema - kako iz oblasti komunikacija i marketinga, tako i novih tehnologija, ponašanja potrošača, spomenuvši novonastale taktike u sferi poslovanja generalno, ali i drastične promene, primetne u čitavom svetu.

S obzirom na to da je I&F Grupa jedan od vodećih komunikacionih sistema u Jugoistočnoj Evropi i nordijskom regionu, gospodin Šaper je na samom početku uporedio način poslovanja u spomenutim regijama. “Koliko god društvo u Skandinaviji bilo dobro formirano, sa primetnim poverenjem u državu, i jakim obrazovnim sistemom, ljudi iz našeg regiona imaju više entuzijazma i energije, koju doduše nekad ne umeju do kraja da iskoriste”, rekao je, dodavši kako je naš mentalitet, možda i zbog istorijskog aspekta, spremniji na brze promene.

Međutim, bez obzira na deo sveta, jezik, kulturu i ostale segmente po kojima se razlikujemo, neminovno je da tehnologija ruši granice i vremenske zone, ostavljajući jednu, sve jasniju, diferencijaciju poslovanja - ljude. “Ljudi su ključ u ovom poslu - njihova znanja, veštine, networking i liderstvo u svakom čoveku. Ako imate dobre ljude, onda vođenje organizacije bilo gde u svetu nije problem”. 

Povezivanju i fluktuaciji ideja svakako je pomogao razvoj tehnologija, ali u određenom smislu i zdravstvena kriza koja je sve procese ubrzala. Međutim, uporedo sa tehnologijom, menjali su se i ljudi.

Tu može nastati problem u marketingu - ukoliko ne sustignemo te promene, ne ispratimo ponašanje i navike, možemo mnogo izgubiti. Ljudi su imali prostora i vremena da razmisle i postave pitanje gde radim, šta radim, koliko radim, zašto radim i zapitaju se da li mi to stvarno treba, rekao je gospodin Šaper.

Upravo poslednje pitanje dovelo je do, možda i najdrastičnije promene, prema njegovim rečima - našli smo se u centru odgovornijeg konzumerizma. Ukoliko ga brendovi ne budu razumeli na pravi način, izgubiće trku jer osim što treba da razumeju svoje korisnike, treba ih, možda više nego ikada pre, učiniti ambasadorima svojih vrednosti.

O tome govore i mnoga istraživanja o generaciji Z koja posebno ceni odgovornost i održivost, te očekuje od brendova da budu društveno relevantni činioci.

Za kraj, gospodin Šaper je odgovorio i na pitanje studenata koje se odnosilo na najpotrebnije veštine današnjice. “Smatram da će dominirati holističko znanje,  sinergija i inkorporiranje hobija u fundamentalna znanja. Osim toga znatiželja, vedrina i pristojnost uvažavanja mišljenja drugih čini kvalitet života boljim. Suštinsko pitanje marketinga je oduvek bilo baš to - kako da život drugih učinite boljim. U kontekstu sadašnjeg trenutka, ono će zahtevati mnogo kompleksnije odgovore”, zaključio jegospodin Šaper.

Nazad

Slične vesti

УНИВЕРЗИТЕТ МЕТРОПОЛИТАН – ФЕФА Објављује конкурс за стицање звања и заснивање радног односа

УНИВЕРЗИТЕТ МЕТРОПОЛИТАН – ФЕФА Објављује конкурс за стицање звања и заснивање радног односа

Услови за избор наставника ФЕФА прописани су Законом о високом образовању и Правилником о ...
Konkurs za izbor Omladinskih delegata Srbije u Ujedinjenim nacijama 2022/23

Konkurs za izbor Omladinskih delegata Srbije u Ujedinjenim nacijama 2022/23

Udruženje za Ujedinjene nacije Srbije od 2017. godine organizuje projekat „Omladinski ...
FK Crvena Zvezda i FEFA fakultet: Privredna mreža FEFA bogatija za novu saradnju

FK Crvena Zvezda i FEFA fakultet: Privredna mreža FEFA bogatija za novu saradnju

Aktuelna nedelja obeležena je posebnim povodom – sklapanjem saradnje FK Crvena Zvezda i ...

Naš web sajt koristi kolačiće radi boljih performansi i korisničkog iskustva. Da li se slažete da koristimo kolačiće?

Saznaj više

Kolačići na našem web sajtu

Šta je Kolačić?

Kolačić je mali deo podataka koji se šalju sa web sajta i čuvaju se u korisničkom web pretraživanju dok korisnik pregleda web sajt. Kada korisnik pregleda isti web sajt u budućnosti, web sajt može sačuvati podatke u kolačićima kako bi obavestio web sajt o prethodnoj aktivnosti korisnika.

Kako koristimo kolačiće?

Poseta ovoj stranici može da generiše sledeće vrste kolačića.

1. Strogo potrebni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za omogućavanje kretanja po web sajtu i korišćenje njegovih funkcija, kao što su pristup bezbednim delovima web sajta. Bez ovih kolačića,  usluge poput korpe za kupovinu ili e-naplate, ne mogu se pružiti.

2. Kolačići performansi

Ovi kolačići prikupljaju informacije o tome kako posetioci koriste web sajt, na primer na koje stranice posetioci najčešće idu i šalju informaciju ukoliko dođe do neke greške. Ovi kolačići ne prikupljaju informacije koje identifikuju posetioca. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju stoga su anonimne. Koristi se samo za poboljšanje rada web sajta.

3. Kolačići funkcionalnosti

Ovi kolačići omogućavaju web sajtu da pamti vaše odluke (kao što su korisničko ime, jezik ili region u kome se nalazite) i pružaju poboljšane, lične karakteristike. Na primer, web sajt može da vam pruži lokalne vremenske izveštaje ili vesti o saobraćaju čuvanjem u kolačiću region u kome se trenutno nalazite. Ovi kolačići se takođe mogu koristiti za pamćenje promena koje ste izvršili u veličini teksta, fontovima i drugim delovima web sajta koje možete prilagoditi. Oni se takođe mogu koristiti za pružanje usluga koje ste tražili, kao što su gledanje videa ili komentar na blogu. Informacije koje ovi kolačići prikupljaju mogu se anonimiti i ne mogu pratiti vašu aktivnost pregledavanja na drugim web sajtovima.

4. Kolačići za ciljanje i oglašavanje

Ovi kolačići se koriste za isporučivanje reklama relevantnijih za vas i vaša interesovanja. Koriste se i za ograničavanje broja prikaza oglasa, kao i za merenje efikasnosti reklamne kampanje. Obično ih postavljaju reklamne mreže uz dozvolu operatera web sajta. Oni pamte da ste posetili web sajt i ove informacije dele sa drugim organizacijama, poput oglašivača. Često će ciljanje ili reklamni kolačići biti povezani sa funkcijama web sajta koje pruža druga organizacija.

Upravljanje kolačićima

Kolačićima se može upravljati putem postavki web pretraživača. Molimo vas da potražite pomoć pretraživača kako upravljati kolačićima.

Na ovom sajtu uvek možete uključiti / isključiti kolačiće na meniju „Upravljanje kolačićima“.

Upravljanje web sajtom

Ovim web sajtom upravlja: FEFA fakultet