Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Gubitak prtljaga na aerodromu predstavlja vrlo neprijatno iskustvo za svakog putnika. Oko 25 miliona torbi je izgubljeno tokom 2018. godine. Iako ovaj podatak zvuči frapantno, treba ukazati da je to značajan napredak u odnosu na 2007. godinu, kada je izgubljeno čak 47 miliona torbi. Kao razlog ovog napretka, stručnjaci navode uvođenje novih tehnologija za praćenje prtljaga. Jedna od avio-kompanija, koja je rešila da svoje putnike poštedi ove vrste stresa je Delta Airlines. Naime, ova kompanija je uložila 50 miliona dolara u projekat razvoja RFID tehnologije koja bi se primenjivala za praćenje torbi. Ova tehnologija podrazumeva da se na svakoj torbi prilikom predaje postavi RFID odašiljač koji putniku putem Delta aplikacije šalje podatke o tome da li je njegova torba utovarena ili istovarena, na kom karuselu se nalazi i slično. Takođe, putnik može pomoću aplikacije i odašiljača da tačno na mapi aerodroma locira svoju torbu. U kompaniji tvrde da 99,9% torbi biva uredno isporučeno putnicima.