Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Kompanija Sephora, prešla je od svog osnivanja pre pola veka put od obične parfimerije do jednog od najpoznatijih brendova u kozmatičkoj industriji. Digitalne tehnologije, kao sastavni deo života mnogih žena širom sveta, naveli su ovu kompaniju da preduzme ozbiljne napore u cilju pružanja dodatnih digitalnih usluga svojim korisnicama. Sephora je tokom desetogodišnje saradnje sa startap kompanijom Modiface, uspela da razvije različite aplikacije, zasnovane na veštačkoj inteligenciji i proširenoj stvarnosti, a koje imaju za cilj poboljšanje korisničkog iskustva. Modiface je kompanija, koja se bavi razvojem tehnologija analize lica i vizuelizacije. Jedna od najpoznatijih aplikacija kompanije Sephora je Visual Artist. Ova aplikacija, koristeći veštačku inteligenciju i proširenu stvarnost, pruža korisnicama mogućnost da otpreme svoju fotografiju i potom dobiju savet od aplikacije o tome, koja vrsta šminke im najbolje odgovora. Naravno, uz prikaz na poslatoj fotografiji. Na ovaj način je moguće u svakom trenutku i bez posete radnji isprobati različitu šminku i pronaći idealnu kombinaciju za svoje lice.