Studije slučaja

Ocenjen kao jedan od najefektivnijih načina savremenog učenja i profesionalnog razvoja, metod studije slučaja primenjuje se kako bi znanje učesnika diskusije stavio u praktičnu primenu i istovremeno unapredio njihovo kritičko i analitičko razmišljanje; sposobnost rešavanja problema i donošenja odluka, kao i snalaženje u kriznim situacijama.

Ovaj metod koristimo u nastavi od osnivanja FEFA najpre jer želimo da naši diplomci budu proaktivni, timski orijentisani, odgovorni i spremni za preuzimanje rizika, a sve sa ciljem što kompletnije pripremljenosti za njihove buduće poslovne izazove.

Vođeni mišlju da u modernom svetu punom nepoznanica najčešće ne postoji jednoznačan odgovor, uz pomoć ove metode poseban akcenat stavljamo na razvoj adaptibilnosti, kognitivnih i interpersonalnih veština naših studenata.

Analizom različitih realnih slučaja, oni se stavljaju u okruženje koje zahteva prepoznavanje i razumevanje celokupnog konteksta situacije – izazove, šanse i probleme koji se moraju rešiti kroz zajedničku diskusiju. Osim spomenutih veština, imaju mogućnost da dodatno unaprede i primene teorijske koncepte, ali i druga stečena znanja.

U nastavku vam predstavljamo neke od studija slučaja koje su, zahvaljujućim velikom broju uspešno rešenih primera na nastavi, naši studenti samostalno osmislili, uz asistenciju profesora.

Wal-Mart je najveća kompanija iz oblasti maloprodaje na svetu. U visoko konkurentnom okruženju gde nove inovativne kompanije nalaze svoje mesto, tradicionalne „brick and mortar“ kompanije teže da na svaki mogući način smanje troškove uvođenjem novih digitalnih tehnologija u svoje poslovne procese. U saradnji sa kalifornijskim startapom, Bossa Nova, koji se bavi robotikom, Wal-Mart je krenuo u proces uvođenja robota kao radne snage u svakodnevno poslovanje. Reč je o tzv. „shelf-scanning“ robotima. Ovi roboti 3 puta dnevno prolaze kroz Wal-Martove prodavnice pored rafova i uz pomoć veštačke inteligencije skeniraju artikle na njima. Skeniranjem prikupljaju informacije o brojnom stanju artikala na rafovima, cenama, artiklima koji su na pogrešnom mestu, praznim rafovima, itd. Roboti takođe pripremaju izveštaje o nivou prodaje određenih proizvoda, a takođe, daje i smernice za pozicioniranje proizvoda na rafovima. Uvođenjem ove tehnologije, ne samo da se smanjuje trošak radne snage, već se i pomoću naprednih softvera i veštačke inteligencije, precizno analizira stanje u prodavnici. Na osnovu prikupljenih podataka i izveštaja, moguće je pravilno i pravovremeno popunjavati rafove, čime se doprinosi i većem zadovoljstvu kupaca pruženom uslugom.