Big data i napredna poslovna analitika
Sažetak predmeta:
Big data i napredna analitika je jedna od ključnih disruptivnih digitalnih tehnologija koje imaju izuzetan transformacijski potencijal za kompanije. Digitalizacija podataka i njihov eksponencijalni rast, pre svega kao posledica razvoja Interneta stvari - IoT i socijalnih mreža, uz interne podatke koje kompanije stvaraju u svom poslovanju, predstavljaju ključan kompanijski aset. Primenom naprednih analitičkih alata, ovi podaci se mogu staviti u funkciju donošenja poslovnih odluka na svim nivoima odlučivanja, kao i biti osnov razvoja novih poslovnih modela, personalizovanog /superiornog korisničkog iskustva. Ovaj predmet ima za cilj da studente upozna sa osnovnim karakteristikama Big data i mogućim primenama u poslovanju, kao i konceptima analize podataka i osnovnih analitičkih modela.
Osnovna literatura:
Thomas Erl, Wajid Khattak i Paul Buhler (2016), Big Data Fundamentals: Concepts,Drivers & Techniques. Izdavač Prentice Hall.
Opšte informacije o predmetu:
Tip predmeta: izborni
Broj ESPB poena: 6
Semestar: prolećni
Godina studija: master studije