Strategija digitalne transformacije

Sažetak predmeta:

Nove digitalne tehnologije inspirišu i podstiču nastajanje start up kompanija, koje sa novim poslovnim modelima kreiraju nove industrije i menjaju postojeće. Ove kompanije, digitalni disraptori, ugrožavaju opstanak tradicionalnih kompanija. Procenjuje se, da će u narednih deset godina, 40% kompanija sa liste Fortune 500 nestati sa tržišta, kao rezultat ne menjanja, odnosno ne prilagođavanja novim digitalnim trendovima u poslovanju. Predugo zadržavanje postojećeg lanca vrednosti, koji je omogućio ostvarivanje konkurentske prednosti u dugom vremenskom periodu, učinio je ove kompanije inertnim. Zato je razumevanje transformacijskog potencijala novih tehnologija potreban prvi korak, kako bi se razumela širina i dubina pretnje digitalnih disraptora, a potom i usvojila nova strategija razvoja, koja bi tradicionalne kompanije učinila konkurentnim i u digitalnoj eri.

Ovaj predmet ima za cilj da studente upozna sa novim tehnologijama, koje su osnov četvrte industrijske revolucije, koja će promeniti način na koji radimo, živimo, komuniciramo. Automatizacija proizvodnje, kreiranjem sajber-fizičkih sistema uz primenu veštačke inetligencije, dovešće do razvoja autonomnih fabrika. Ove tehnologije su osnov novih digitalnih strategija. Mi ćemo se fokusirati na sledeće:

  1. Kreiranje i razvoj novog korisničkog iskustva - Customer experience, koji treba da odgovori novim potrebama i navikama koje klijenti imaju u digitalnom vremenu.
  2. Povećanju operativne efikasnosti, baziranom na dezintegraciji vertikalnog lanca vrednosti
  3. Kreiranju novog digitalnog poslovnog modela, sa fokusom na Platform model.

Primenom ’Disrupt response’ planera, sagledaćemo takođe disruptivni potencijal digitalnih konkurenata i izabrati odgovarajuću strategiju. Efikasno sprovođenje stategije, zahteva organizacione i upravljačke promene u kompaniji, tako da će se studenti upoznati i sa novim governance modelima.

Osnovna literatura:

Westerman, G.(2014). “Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation“, Harward Business Review Press

David L. Roger (2016). “The Digital transformation playbook “, Columbia University Press 

AndrewMcAfee (2016), Erik Brynjolfsson. “ Machine, Platform, Crowd “, W.W Norton and Company

Erl,T. (2016). “Big Data Fundamentals: Concepts, Drivers & Techniques“, Prentice Hall

Opšte informacije o predmetu:

Tip predemta: izborni

Broj ESPB poena: 4

Semestar: zimski

Godina studija: master studije

Naš web sajt koristi kolačiće radi boljih performansi i korisničkog iskustva. Da li se slažete da koristimo kolačiće?

Saznaj više

Kolačići na našem web sajtu

Šta je Kolačić?

Kolačić je mali deo podataka koji se šalju sa web sajta i čuvaju se u korisničkom web pretraživanju dok korisnik pregleda web sajt. Kada korisnik pregleda isti web sajt u budućnosti, web sajt može sačuvati podatke u kolačićima kako bi obavestio web sajt o prethodnoj aktivnosti korisnika.

Kako koristimo kolačiće?

Poseta ovoj stranici može da generiše sledeće vrste kolačića.

1. Strogo potrebni kolačići

Ovi kolačići su neophodni za omogućavanje kretanja po web sajtu i korišćenje njegovih funkcija, kao što su pristup bezbednim delovima web sajta. Bez ovih kolačića,  usluge poput korpe za kupovinu ili e-naplate, ne mogu se pružiti.

2. Kolačići performansi

Ovi kolačići prikupljaju informacije o tome kako posetioci koriste web sajt, na primer na koje stranice posetioci najčešće idu i šalju informaciju ukoliko dođe do neke greške. Ovi kolačići ne prikupljaju informacije koje identifikuju posetioca. Sve informacije koje ovi kolačići prikupljaju stoga su anonimne. Koristi se samo za poboljšanje rada web sajta.

3. Kolačići funkcionalnosti

Ovi kolačići omogućavaju web sajtu da pamti vaše odluke (kao što su korisničko ime, jezik ili region u kome se nalazite) i pružaju poboljšane, lične karakteristike. Na primer, web sajt može da vam pruži lokalne vremenske izveštaje ili vesti o saobraćaju čuvanjem u kolačiću region u kome se trenutno nalazite. Ovi kolačići se takođe mogu koristiti za pamćenje promena koje ste izvršili u veličini teksta, fontovima i drugim delovima web sajta koje možete prilagoditi. Oni se takođe mogu koristiti za pružanje usluga koje ste tražili, kao što su gledanje videa ili komentar na blogu. Informacije koje ovi kolačići prikupljaju mogu se anonimiti i ne mogu pratiti vašu aktivnost pregledavanja na drugim web sajtovima.

4. Kolačići za ciljanje i oglašavanje

Ovi kolačići se koriste za isporučivanje reklama relevantnijih za vas i vaša interesovanja. Koriste se i za ograničavanje broja prikaza oglasa, kao i za merenje efikasnosti reklamne kampanje. Obično ih postavljaju reklamne mreže uz dozvolu operatera web sajta. Oni pamte da ste posetili web sajt i ove informacije dele sa drugim organizacijama, poput oglašivača. Često će ciljanje ili reklamni kolačići biti povezani sa funkcijama web sajta koje pruža druga organizacija.

Upravljanje kolačićima

Kolačićima se može upravljati putem postavki web pretraživača. Molimo vas da potražite pomoć pretraživača kako upravljati kolačićima.

Na ovom sajtu uvek možete uključiti / isključiti kolačiće na meniju „Upravljanje kolačićima“.

Upravljanje web sajtom

Ovim web sajtom upravlja: FEFA fakultet