Sažetak predmeta:

Primarni cilj ovog predmenta je sticanje osnovnih znanja i veština u oblasti mikroekonomske analize. Kroz veliki broj teorijskih i praktičnih primera, studenti će biti u prilici da razumeju funkcionisanje tržišne privrede i načina na osnovu kojih dolazi do uspostavljanja parcijalne ravnoteže, tj. ravnoteže na nivou pojedinih proizvoda i usluga. Studenti se takođe osposobljavaju da analiziraju kretanje cena u cilju unapredjivanja konkurentnosti proizvoda i usluga, kao i da analiziraju tržišnu strukturu u kojoj posluje neko preduzeće i na kome se plasira određeni proizvod ili usluga.

Osnovna literatura:

Mankiew, G. (2013), Principi ekonomije, Harvard Univerzitet, treće izdanje, prevedeno na srpski jezik u izdanju Centar za izdavačku delatnost, Ekonomski fakultet, Beograd.

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena:  8

Semestar:  zimski

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Podaci su nova nafta, a ukoliko naučite da podatke pretvorite u informaciju stvorićete prednost za organizaciju i kompaniju. Na ovom predmetu stičete znanja i veštine koje će vam to upravo i omogućiti. Naučićete kako najefikasnije da prikupljate i čuvate podatke, na koje načine možete da ih obrađujete i pretvorite u informaciju, a zatim ih i prikažete na koristan i vizuelno zanimljiv način.  Nakon uspešno završenog kursa bićete u stanju da vrednujete kvalitet dostupnih podataka, primenjujete niz savremenih metoda i alata za obradu podataka, efektno komunicirate rezultate obrade podatka i pripremate podatke neophodne za mašinsko učenje i/ili donošenja odluka.

Osnovna literatura:

  • Elena Llaudet & Kosuke Imai. „Data Analysis for Social Science: A Friendly and Practical Introduction“, Princeton University Press, 2022 
  • Tom Chivers & David Chivers. „How to Read Numbers: A Guide to Statistics in the News (And Knowing When to Trust Them)“, Orion, 2021 

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena:  8

Semestar:  zimski

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Dva ključna trenda koja su u prethodnom periodu oblikovala kompanije i države se odnose na nove tehnologije i održivost. Međutim, postavlja se pitanje koji će to trendovi oblikovati svet u budućnosti? Na ovom predmetu naučićete kako da prepoznate i predvidite upravo te trendove, i razumete kako možete da ih pretvorite u korist za održivi razvoj kompanija i država.

Osnovna literatura:

  • Džeferi D. Saks. „Doba održivog razvoja“, Službeni glasnik, 2014
  • Ferrell, O. C., Hirt, G. A., Ferrell, L., Iskander, S., & Mombourquette, P. Business: A changing world (10th Edition), McGraw-Hill Education, 2015

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena: 8

Semestar:  zimski

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Da li ste spremni da zavirite u poznate teme iz psihologije na drugačiji način? Saznajte kako postojeća saznanja iz psihologije opažanja, mišljenja, učenja, ličnosti, emocija i mnogih drugih aspekata ljudskog funkcionisanja mogu da se primene u različitim domenima biznisa. Unapredite svoje poznavanje čoveka kako biste mogli što efikasnije da obavljate poslove koji uključuju interakciju sa ljudima!

Osnovna literatura:

  • Trebješanin, Ž., Dragojević, N. i Hanak, N., Uvod u opštu psihologiju, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (2015)

Opšte informacije o premetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 4

Semestar: zimski

Godina studija: I

Sažetak predmeta: 

Kako odluka OPEC-a o smanjenju proizvodnje nafte utiče na srpsku privredu? Na koji način država može da reaguje na opšti rast cena u privredi? Ovo su samo neka o pitanja na koje ćete odgovore pronaći na ovom predmetu, koji ima za cilj da razvije znanja i veštine o izazovima funkcionisanja privrede Srbije, korišćenju ekonomske politike u rešavanju makroekonomskih problema, kao i poziciji domaće privrede u kontekstu svetskih i privrednih finansijskih tokova.

Osnovna literatura:

  • Mankiw N.G. (2013) Principi ekonomije, Ekonomski fakultet, Beograd 
  • Korisna dodatna literatura (strani The Economist; Project Syndicate;  Financial Times; Wall Street Journal).  
  • Sajtovi NBS, Ministarstva finansija, berze, međunarodnih institucija i organizacija

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena: 8

Semestar: prolećni

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

U budućnosti će se od nas očekivati da menjamo, ne samo poslove, nego i oblasti u kojima radimo. Iako ulaženje u potpuno novu oblast deluje izazovno, to ne treba da vas brine jer na ovom predmetu upravo stičete veštine koje će vam omogućiti da istražujete i na taj način bolje razumete različite oblasti. Ovde ćete naučiti da dizajnirate istraživanje, pronađete informacije relevantne za sprovođenje istraživanja, kritički ih analizirate i razumete kako da primenite rezultate koje ste dobili iz istraživanja.

Osnovna literatura:

  • Popadić, D., Pavlović, Z., & Žeželj, I. (2018). Alatke istraživača. Beograd: Clio. 
  • Alan Bryman (2015) Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press (5th edition). 

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena: 8

Semestar:  prolećni

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Nove tehnologije će doneti veće i brže promene nego što je to bio slučaj u prethodnih sto godina. U tom svetu brzih promena, ovaj predmet vas uči kako da planirate i organizujete posao, i na agilan način donosite odluke kako biste rešavali izazove sa kojima se kompanije i druge organizacije suočavaju u svom radu. U nastavi se koriste brojne studije slučaja, odnosno primeri realnih poslovnih problema, čijom analizom razvijate sposobnost praktične primene stečenih znanja na predmetu.

Osnovna literatura:

  • Viliams Č. Principi menadžmenta. Data Status, Beograd, 2011
  • Certo S.C. Certo S.T: Modern management:Concepts and skills, 15 ed,Pearson Education, 2021

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena: 6

Semestar:  prolećni

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Dobro osmišljene marketinške aktivnosti kritične su za dugoročni uspeh bilo koje poslovne organizacije jer marketing omogućava organizaciji da privuče, zadrži i poveća bazu potrošača, tako što za njih kreira, isporučuje i komunicira superiornu vrednost u odnosu na konkurenciju. Na ovom predmetu ćete se susresti i aktivno učestvovati, kroz veliki broj praktičnih primera, u analizi i razumevanju tradicionalnih i digitalnih tehnika kojima se služe kompanije da bi došle do svojih potrošača.

Osnovna literatura:

  • Lamb, C.W., Hair, J.F., McDaniel, C. Marketing. Data status, 2013
  • Kotler, F., Keller, K.L., Мартиновић, М. Marketing menadžment. 15. издање, Data Status, 2017  

Opšte informacije o predmetu:

Tip predmeta: obavezni

Broj ESPB poena: 6

Semestar:  prolećni

Godina studija: I

Sažetak predmeta:

Da li ste se ikada zapitali zašto u istoj situaciji dve osobe mogu postupati na potpuno različite načine? Ovaj kurs Vam omogućava da zaronite u suptilne nijanse ličnosti, kako Vaše tako i drugih ljudi. Upoznaćete se bolje sa naukom koja objašnjava osobine ličnosti, različite obrasce ponašanja i faktore koji utiču na to da se svi razlikujemo. Unapredićete svoju veštinu samoprocene, ali i veštinu procene drugih ljudi, što će vam omogućiti da bolje razumete sebe i druge, kao i kreirate inkluzivne i skladne timove koji daju bolje rezultate.

Osnovna literatura:

  • Trebješanin, Ž., Psihologija ličnosti, FEFA, Beograd (2023)
  • Trebješanin, Ž., Rečnik psihologije, Agape, Beograd (2020)

Opšte informacije o premetu:

Tip predmeta: izborni

Broj ESPB poena: 4

Semestar: prolećni

Godina studija: I